Toimitus ja palautusehdot

Yleistä

MB Pori Ky, y-tunnus: 0616179-6 , osoite: Mikkolantie 23, 28130 Pori; myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille EU-alueelle. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 6.6.2023 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta ennen kuin tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät ALV 24%, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

 
Toimituskulut

Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkauksen koko) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokaupassamme siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksyttyäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

 
Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

https://www.paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Toimitustapa

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-7 arkipäivää. Me ilmoitamme välittömästi jos tuotteen toimitusaika on normaalia pidempi.

Panttimaksut / Vaihto-osat

Panttimaksu lisätään pantillisen tuotteen hintaan. Maksu palautetaan vanhaa kunnostuskelpoista osaa vastaan. Vanha osa on palautettava uuden osan laatikossa kokonaisena. Puretuista, rikkinäisistä tai vajaista osista ei panttimaksua hyvitetä. Palautettavan osan rungon on oltava ehjä. Mikäli osan palautuskelpoisuudessa on epäselvää, varmista asia asiakaspalvelustamme ennen ostoa. Myyjä tarkastaa palautettavan laitteen ja pidätämme oikeuden hylätä panttimaksun. Tuotteen voi tuoda meille myymälään tai lähettää myymälämme osoitteeseen rahti maksettuna.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on verkkokauppiaalla (MB Pori Ky) oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka. Jos kauppa perutaan, on kuluttaja asiakkaalla oikeus 14-päivän peruuttamisoikeus Yritysasiakkailla 7-päivän peruuttamisoikeus. Peruutettu tilaus ja sen tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 7 päivän kuluttua peruutusilmoituksen tekemisestä alla mainittuun palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Tilaajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia emme hyvitä takaisin palauttajalle. Emme myöskään lunasta jälkivaatimus palautuksia. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä mahdollisen tilinumerosi rahojen palautusta varten. Rahojen palauttamisen suoritamme Paytrailin maksutavan mukaisesti. Poikkeustapauksissa saatamme joutua tekemään palautuksen tilisiirtona.

 Palauttamasi tuotteen tulee olla myyntikunnossa, käyttämätön, hyvin pakattu takaisinlähetystä varten, sekä myyntipakkauksen tulee olla täysin ehjä.

Lisätietoa saat mm. KKV Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta: https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/ 

Palautusoikeus ei koske:

Erikoistilauksia tai asiakkaan pyynnöstä muokattuja tai erikseen ohjelmoituja osia.
Lahjakortteja.
Hygienia tuotteita.
Uusilla asennetuilla sähkö-osilla ei ole palautusoikeutta. 

Ennen kuin teet tuotepalautuksen, niin otathan yhteyttä meihin sähköpostilla osoitteeseen palautus@mb-pori.fi

Palautusosoitteemme:

MB Pori Ky
Mikkolantie 23, 28130, Pori

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan tilauksen heti sen saatuasi. Jos tilaamassanne tuotteessa/tuotteissa ilmenee materiaali- tai valmistusvirhe tai se ei muuten vastaa tilaustasi, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian asiakaspalveluumme, niin saamme virheen korjattua mahdollisimman pian. Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

 
Vastuunrajoitus

MB Pori Ky ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt. Takuu kattaa valmistuksesta johtuvat viat, jotka eivät ole ulkoisten tekijöiden aiheuttamia. Ulkoisia tekijöitä voivat olla esimerkiksi varaosan asennusvirhe tai vääränlainen käyttö. 

 
Vastuunrajoitus

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

 

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). 

Ylivoimainen este (Force majeure)

MB Pori Ky ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy MB Pori Ky:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen tai energian jakelun häiriintymisestä, työselkkauksesta tai muusta vastaavasta MB Pori Ky:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta tai tilanteesta kuten kuolemasta, sairaudesta tai muusta vähäisemmästä tai inhimillisesti perusteltavissa olevasta esteestä tai häiriöstä.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:

verkkokauppa@mb-pori.fi

0105795450

Ma – To 9.30 – 17.00, Pe 8.30 – 16.00